Varumärkets värde - mer än bara en logga
- Kicki Eriksson
- 24 mars
- 1 min läsning
Idag är du personligen ditt egna varumärke mer än för 20 år sedan. Då byggde vi reklamskapare främst företag- och produktvarumärken. Det gör vi fortfarande - och det är minst lika viktigt att förstå värdet på båda typerna av varumärken.
Men har varumärket verkligen ett värde? Och varför är det så viktigt att bygga det?
Svaret är självklart - ja!
Värdet av ditt företags varumärke kanske inte kan mätas i pengar (även om vissa varumärken är ovärderliga rent ekonomiskt). Men för din målgrupp, för dina kunder har det ett stort värde. Ett starkt varumärke skapar förtroende, känslor och tar en position på marknaden.
Att investera i ditt varumärke är lika viktigt som att välja rätt medarbetare, rätt maskin eller rätt råvaror o.s.v. För allt du väljer formar ditt varumärke, ofta utan att du ens tänker på det. Någon gång gjorde du val som stämde överens med din vision av ditt företag.
Gör grundarbetet ordentligt. Var konsekvent i din kommunikation. Ta hjälp när det behövs. Och framför allt – vårda ditt varumärke. Se till att det förmedlar rätt känsla och budskap. Det är mycket mer värdefullt än du tror.

Comments